Cykling

Måndag, vecka 24

Det är inte klokt! Nästa vecka är det midsommar! Och veckan efter det börjar folk gå på semester på jobbet!!! Time goes by!

Nu är snart första dagen på den nya veckan över! Den inleddes bra och planenligt efter drömveckans träningsupplägg. Och måndagar inbjuder enligt den till Spinning Puls! Nya favvospinningen!

Spinning:
Tid: 60 min
Instruktör: Anna

Tyvärr har jag fått upp ögonen för Annas pulspass lite väl sent i terminen. Idag var det sista gången för terminen. Från och med nästa vecka ligger passet lite tidigare och som det verkar så är nog instruktörerna rullande i och med att sommarschemat sätter fart!

För mig (och många andra) har det blivit väldigt viktigt med vem som leder passen. Och det är ju inte så konstigt eftersom det är med denna man cyklar hela passet och får lyssna på i en hel timma. Enligt mig är en bra instruktör peppande och har en skön röst att lyssna på!

Idag gick det väldigt bra! Jag knappade in en maxpuls på 214 och det kändes riktigt bra! Jag lyckades trampa upp i det röda fälten en liten sväng på sista låten. Men jag tror ändå att jag ska prova kanske två slag uppåt till nästa pass. Det var kul att kunna titta och lita ännu mer på pulsmätaren nu när man börjar närma sig den rätta maxpulsen!

Note to self: En extra positiv effekt med träningen, förutom att man mår bra och tycker det är kul, är att tankarna rensas! Ibland kan jag bli på dåligt humör strax innan jag tänkt ge mig iväg, t.ex. om jag pratar med någon på jobbet och diverse problem. Det dåliga humöret gör ibland att jag vill skita i träningen, men det är ju det absolut sämsta man kan göra!!! Träningen gör att jag glömmer bort de negativa tankarna och inte förstår varför jag kände som jag gjorde!!

Nu ska jag göra i ordning en mumsig (förhoppningsvis) fruktsallad med jordgubbar! Sedan duscha och efter det ladda DVDn med hyrfilm, ”Låt den rätta komma in” och så lassa in massa fruktsallad!! Myyys!