drömmar, flummeri

Vem är du? Vem är jag?

Ibland har jag dagar som idag. Dagar som denna tar jag en paus från livet. En paus från mitt liv. Jag blir lite rastlös, halvt deppad och funderar massor. Det är som att jag ser på mitt liv med andra ögon och utifrån.

Vem vill vi vara? Vill jag helst vara den virvlande forsen, ständigt på väg och letandes efter nya äventyr?

Eller vill jag vara det lugna vattnet? Som ligger stilla och iakttar. Är nöjd med det som är och serveras.

Just nu är jag ständigt på väg. Jag är för rastlös för att vara det lugna vattnet. För första gången på väldigt länge, eller kanske för första gången någonsin, gick tankarna idag kring att ta en paus från livet på riktigt. Vad är det egentligen vi går och väntar på? Och vart är vi på väg? Tänk om man bara skulle lämna allt med vad det innebär och resa vind för våg med sparpengarna man kämpat för och aldrig verkar vilja spendera. Och bara göra något galet, egotrippat och oväntat.

Imorgon är jag jag igen. Imorgon är allt som vanligt igen. Förutom en väldigt fullspäckad dag som ska fyllas med allt som ska göras imorgon och allt det jag inte gjorde idag.

Jag lovar, imorgon är jag tillbaka till livet igen. Men kanske kanske är något förändrat. Kanske tar jag med mig några tankar från idag till imorgon.

2 reaktioner till “Vem är du? Vem är jag?”

  1. Precis sådär känner jag också ibland! Eller ja, rätt ofta faktiskt. Kanske inte just att jag vill åka iväg, men funderandet över vad det eg är som ska hända? Ska det vara såhär hela tiden osv.. Visst har jag det otroligt bra jämfört med väldigt många andra och jag trivs med mitt liv i stort, men ändå liksom.. Men man behöver nog ha lite sådana dagar, för en stund senare är man helt plötsligt på topp igen 🙂

  2. KÄnner igen mig såå väl och är just nu inne i en sån där funderarperiod. Ganska omtumlande och påfrestande men jag antar att det är en del av livet. Vi ses på BBC!

Lämna en kommentar