drömmar

Stor förändring på gång

Oj oj! Det börjar så smått bli officiellt med vad som händer i mitt liv just nu. Eftersom det inte varit klart om det blir av eller inte förrän i slutet på förra veckan så har jag legat ganska lågt med informationen.

Det pirrar i magen och ibland undrar jag vad tusan jag håller på med! Med allt det positiva så kommer det ju en del tråkigt och negativt också såklart. Läskigt, spännande, oroligt, peppande, härligt, saknad, längtan osv osv. Alla känslor i en salig blandning.

Men vad sjuttsingen är det jag pratar om då?? Jo, nu är det så här att jag har fått ett jobberbjudande i Stockholm. Min ledarskapsutbildning från förra året/våras har gett utdelning och mina drömmar om att utforska hufvudstaden mer har slagit in.

I mina tankar är det rörigt. För i all spänning och nyfikenhet på det nya finns en oro och saknad till det gamla som jag faktiskt blir tvungen att lämna. Min stad som jag kan och känner, med vänner och bekanta. Och inte minst min fantastiska Friskis-förening!! Men jag vet också att Stockholm inte ligger längre bort än 20 mil så det är ju inte alltför långt borta att komma på besök lite då och då!

Och samtidigt så kommer det nya livet erbjuda nya vänner, en ny stad, spännande utmaningar och självklart ett nytt Friskis att tycka om! Dock finns det ju ett litet problem (som jag vet löser sig på ett eller annat sätt), i den galna bostadsmarknaden Stockholm är det ju inte det lättaste att få tag i lägenhet. Men jag är inte den som kommer ge mig! Söker med ljus och lykta efter boende och är det någon som har något bostadstips så mottages det tacksamt! 🙂

Så ja, det låter heeelt sjukt och overkligt! Men under november kommer jag smyga in i staden lite smått, till att 1 december bli noll-åtta på heltid! (Åh herregud! 😛 )

5 reaktioner till “Stor förändring på gång”

  1. Wow, stockholm alltså! Vad kul! Det visste jag inte att du ville men härligt när drömmar slår in! 🙂

    Jag ska ju själv flytta i samma veva och känner igen mig i det känslospektrat med blandat positivt och häftigt till ledsamt och vedmodigt…

    Ska bli kul att höra hur det går för dig! 🙂

  2. Aha….spännande!!! Hade mina misstankar 🙂 Grattis till nya jobbet. Häftigt! Förstår din känska, blandade känslor såklart men kommer säkert bli hur bra som helst. Örebro finns ju dessutom kvar. Trist dock för mig o Friskis i Örebro. Nu kan vi ju inte köra de där dubbelpassen som vi pratade om nån gång för ganska länge sen.
    Kram!

  3. Grattis till nya jobbet! 🙂 Vad kul!!

    Nytt jobb och ny stad, så spännande!

    Ska bli kul och höra rapporter från storstaden 🙂

Lämna en kommentar